بهترین راهنمای خرید سنگ روشویی برای انواع سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی فضای اصلی و مهم هر ساختمان می باشد. اگرچه این فضا بسیار ساده و کوچک است ، اما می توان با خرید محصولاتی جذاب مثل سنگ روشویی ، فولست و انواع شیرآلات از این فضای کوچک برای زیبا تر شدن ساختمان استفاده کرد.

سنگ روشویی از عناصر مهم این فضا است و دارای تنوع بالایی از رنگ و مدل می باشد. که می توان نوع آن را هماهنگ با دیگر وسایل سرویس بهداشتی تهیه کرد.

بهترین راهنمای خرید سنگ روشویی بر اساس مدل

کابینتی و بدون کابینت دو نوع مختلف روشویی می باشد. روشویی های ایستاده همان روشویی های بدون کابینت هستند معمولا هم از جنس چینی می باشند و در اکثر خانه ها شاهد آن هستیم.

روشویی کابینتی یا یونیت دار مدلی دیگر از روشویی می باشد. این مدل نسبت به مدل بدون کابینت با استقبال بیشتری برخوردار است، دلیلش هم کاربردی تر بودنش هست، می توانیم با خرید این روشویی در فضای زیر سینک هم مواد شوینده و وسایل خود را قرار دهیم.

بهترین راهنمای خرید سنگ روشویی برای انواع سرویس بهداشتی

جنس و طرح روشویی

اکثرا جنس سینک روشویی از چینی نشکن است، اما می توانیم با توجه به سلایق مان جنس آن را از نوع سرامیک ، شیشه ، چوب و فلز سفارش دهیم.

سنگ روشویی مرغوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد ؟

  • شفافیت لعاب و عدم وجود خط و خش
  • سطحی بدون موج و همواری
  • عدم وجود ترک های مویی
  • مقاومت در برابر مواد شوینده و اسیدی

سنگ مناسب روشویی!

  • کاشی و سرامیک برای پیشخوان روشویی

مزایا : کاشی و سرامیک های لعابی در برابر گرما ، لکه ، خراش و رطوبت بسیار مقاوم هستند.

کاشی و سرامیک ها قیمت مناسبی دارند، و اگر آسیب ببیند می توان آن را به آسانی تعویض کرد.

این ماده در طرح های مختلفی تولید می شود و شیوه های نصب مختلفی دارد.

روشویی در اندازه های استاندارد

امروزه روشویی های فراوانی با ابعاد و طرح های مختلف تولید و عرضه می شوند، اگر محیط سرویس بهداشتی تان کوچک است و نمی توانید از سایز های استاندارد استفاده کنید، می توانید ابعاد دلخواه روشویی خود را طبق سلیقه تان سفارش دهید.

ارتفاع روشویی های استاندارد ۸۰ سانتی متر است که می توانید به راحتی این ارتفاع را کمتر یا بیشتر سفارش دهید. عرض آن هم ۴۰ تا ۵۵ سانتی متر می باشد که مانند ارتفاع می توانید این مقدار را کم یا زیاد کنید. طول مناسب هم بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر است.

روشویی مناسب برای فضا و سبک های مختلف

یکی از موارد مهم خرید روشویی انتخاب طرح و سبک آن مناسب با سرویس بهداشتی است. اگر مایل به داشتن سرویس بهداشتی مدرنی هستید، پیشنهاد ما مدلی می باشد که سینک آن شیشه ای یا سرامیکی باشد و یونیت آن از جنس PVC همراه با سطحی صاف و صیقلی باشد، همچنین بهتر است شکل ظاهری آن طرح های ساده، مربع و مستطیل باشد.

اگر سبک کلاسیک می پسندید، یونیت هایی با رویه سنگ های طبیعی مثل مرمر می تواند بهترین گزینه برای سنگ روشویی باشد. پایه های دارای انحنا و کنده کاری های کلاسیک را نیز می توانید به این سبک اضافه کنید.

رنگ های طلایی ، قرمز پخته ، سرمه ای ، بادمجانی و قهوه ای تیره ، رنگ هایی هستند که می توانید برای طرح کلاسیک روشویی تان بکار ببرید. همچنین جنس چوبی کابینت و بدنه از دیگر عناصر این سبک می باشد، می توانید برای جلب توجه بیشتر از رنگ چوب تیره و نور پردازی هم استفاده کنید.

روشویی را چگونه تمیز کنیم ؟

نظافت روشویی معمولا آسان ترین بخش شستشوی سرویس بهداشتی می باشد. برای از بین بردن میکروب ها فقط به یک جفت دستکش ، چند پارچه میکروفایبر و یک شوینده نیاز است. اما اگر می خواهید آن را ضد عفونی کنید به طی کردن مراحل زیر احتیاج است:

  • اولین کاری که می کنید باید همه ی وسایل را از اطراف روشویی بردارید، که شامل : ظرف مایع دستشویی ، قالب صابون و اسپری خوشبو کننده هوا می باشد.
  • در مرحله ی بعد کمی آب داغ روی روشویی بریزید، این حرارت باعث می شود میکروب ها آسان تر از بین بروند.
  • گام بعدی کمی سفید کننده دامستوس روی روشویی بریزید، روی شیرهم اسپری دامستوس اسپری کنید.
  • بعد از این کار، بهتر است مدت ۱۵ دقیقه سرویس بهداشتی را ترک کنید و اجازه دهید سفید کننده روی سطوح بماند.

۵ مدل روشویی کم جا برای خانه های کوچک

  • سینک روشویی دیواری : این مدل در سرویس بهداشتی هایی که لوله کشی آنها در دیوار است، رایج می باشد. فضای زیر این سینک های روشویی آزاد است و همین امر به دلبازی فضا کمک می کند. یکی دیگر از مزایای این مدل نصب آن در هر ارتفاعی است، همچنین می توان فضای زیر آن را قفسه بندی کرد.
  • سینک روشویی پایه دار : طراحی این سینک باعث شده تا تصاویر ناخوشایندی از لوله کشی های مربوط به آب و فاضلاب به خوبی پنهان شود. این مدل دارای ارتفاعی است که هم مناسب کاربر می باشد و هم پایه و کاسه سینک به راحتی روی آن نصب می شود.
  • سینک روشویی کنسول : اگر فضایی که می خواهید برای نصب روشویی در نظر بگیرید ، به اندازه سینک های پایه دار است ، سینک روشویی کنسول مناسب می باشد زیرا تا حد زیادی لوله کشی را پنهان می کند و هم فضای زیادی برای ذخیره سازی دارید.
  • سینک روشویی کابینتی دیواری : این مدل تمام مزایای یک سینک دیواری را دارد، دارا بودن کابینت های کوچک بین سینک تا زمین، آنرا از باقی مدل ها متمایز کرده است. ۲ ویژگی مهم این روشویی جمع و جور بودن و ذخیره سازی می باشد.
  • سینک روشویی سراسری : این مدل مناسب فضاهای باریک و کشیده است. روشویی سراسری با توجه به عمق کمی که دارد، می تواند یک فضای سنتی را در سرویس بهداشتی تان ایجاد کند.

باید چه مواردی برای انتخاب جنس و نوع سینک روشویی کابینتی در نظر بگیریم ؟

  • حتما باید سنگ روشویی کابینتی آنتی باکتریال باشد.
  • سنگ انتخابی باید مقاوم و عاری از هر گونه درزی باشد.
  • سنگ انتخابی باید با نوع روشویی همخوانی داشته باشد، برای مثال سنگ مدرن برای روشویی کلاسیک انتخاب نکنیم.
  • سرامیک های درجه یک می تواند بهترین انتخاب برای استفاده ی روشویی کابینتی در فضای مرطوب سرویس بهداشتی باشد.

در فضای مرطوب سرویس بهداشتی چگونه روشویی کابینتی خود را نگهداری و نظافت کنیم ؟

در روشویی های تمام PVC و دارای رنگ نباید بطور مداوم از آب داغ استفاده کنیم، زیرا آب داغ باعث تغییر حالت این روشویی ها می شود.

همچنین برای شست و شوی این نوع روشویی نباید از شوینده های خیلی قوی مثل وایتکس استفاده کنیم ، به دلیل اینکه این سفید کننده ها باعث تغییر رنگ می شوند.

مقاله